Foredrag

Interessante, engasjerende og lærerike foredrag om kunstig intelligens, digitalisering og sosiale medier.

Den teknologiske utviklingen går fortere enn noen gang. Det som var nytt i går, er utdatert i dag. Det kan være forvirrende, men skaper samtidig nye muligheter for små og store virksomheter.

I disse foredragene får du oversikt over utviklingen, du lærer hvordan du kan utnytte mulighetene og du får innsikt i hva fremtiden bringer. Foredrag skal være inspirerende og gi publikum ny innsikt. Derfor bruker jeg konkrete eksempler, gjerne fra norske virksomheter, for å gjøre kunnskapen mer tilgjengelig.

Alle foredragene kan tilpasses til den enekelte oppdragsgivers behov.

Kunstig intelligens

Kunstig intelligens har tatt verden med storm, og er nå tilgjengelig for alle. ChatGPT og andre verktøy du hører om i media, er imidlertid bate toppen av isfjellet. De største mulighetene finner du ofte i andre modeller, som er like enkle å ta i bruk.

Muligheter med ChatGPT

Foredraget gir et innblikk i de utrolige mulighetene som er tilgjengelig i ChatGPT, med fokus på hvordan chatroboten kan gjøre hverdagen enklere og hjelpe deg å jobbe smartere.

Slik kan bedriften din bruke kunstig intelligens

Små og store bedrifter, organisasjoner og offentlige virksomheter kan jobbe smartere med kunstig intelligens. Dette foredrager gir et inspirerende innblikk i hvordan virksomheter automatiserer rutinearbeid, forbedrer prosesser og skaper nye muligheter med kunstig intelligens.

Les mer om foredraget

Kunstig intelligens på 1-2-3

Hva er egentlig kunstig intelligens? Hvordan kan AI få maskiner til å oppføre seg som mennesker? Hva vil Ai kunne gjøre i fremtiden?

Dette foredraget forklarer kunstig intelligens på en enkel og lett forståelig måte.

Digitalisering

Digitalisering et er aktuelt tema. Mange foredrag om digitalisering handler om kunstig intelligens, roboter og annen teknologi som er uoaktuell for de fleste virksomheter. Det største potensialet for digitalisering ligger imidlertid hos helt vanlige virksomheter. Selv virksomheter som ikke er digitale i utgangspunktet kan ha stor nytte av digitalisering.

Introduksjon til digitalisering

I dette foredraget får du en innføring i hva digitalisering er, og hvordan en virksomhet kan bruke teknologi til å jobbe smartere i hverdagen.

Digitalisering for små og mellomstore bedrifter

Digitalisering er ikke bare for store virksomheter. Dette foredrager har fokus på hvordan små og mellomstore bedrifter kan bruke digitalisering til å jobbe smartere.

Digitalisering som drivkraft i det grønne skiftet

Digitalisering gjør det lønnsomt for bedrifter å bli mer klima- og miljøvennlige. I dette foredraget får du eksempler på hvorfor digitalisering er den beste veien til en mer klima- og miljøvennlig virksomhet.

Les mer om foredraget

Sosiale medier

Sosiale medier er en av de mest effektive kommunikasjonskanalene for mange virksomheter. Nøkkelen til å få utbytte av sosiale medier ligger i å utnytte de ulike kanalenes unike egenskaper, og kommunisere på riktig måte.

Verdiskaping i sosiale medier

Foredraget gir en innføring i hvordan du mest effektivt kan utnytte mulighetene i sosiale medier til å nå ut med budskapet ditt til den riktige målgruppen.

Les mer om foredraget

Trender i sosiale medier

Dette foredraget gir deg en oversikt over hva som er "hot", hva som fungerer best og hva vi kan forvente i fremtiden innen sosiale medier.

Les mer om foredraget

Mål og måling i sosiale medier

Hvordan måler du effekten av ressursene du bruker på sosiale medier?

Dette foredraget lærer deg hvordan du setter gode mål i sosiale medier, og hvordan du måler effekten i de ulike kanalene.

Slik virker algoritmene

Algoritmene styrer hvem som ser innholdet ditt i sosiale medier.

Dette foredraget lærer deg hvordan algoritmene fungerer, og hvordan du kan bruke dem til å nå flest mulig mennesker med budskapet ditt.

Godt innhold i sosiale medier

Godt innhold er nøkkelen til suksess i sosiale medier. Men hva er egentlig godt innhold?

Dette foredraget gir deg tips og eksempler på hvordan du kan lage innhold som treffer målgruppene dine.

Facebook-effekt

Hvert år publiserer jeg rapporten Facebook-effekt, som gir en oversikt over hvilken effekt norske Facebook-sider hadde i året som gikk.

Dette foredraget går igjennom de viktigste resultatene fra den siste rapporten. Du får også tips om hvordan du skal få best mulig effekt av siden din.

Forretningsmodell og prosessutvikling

Forretningsmodellen er en strukturert beskrivelse av virksomhetens verdiskaping. Den er et av lederens viktigste verktøy. Enten du skal utvikle virksomheten, digitalisere, redusere kostnader eller lage en kommunikasjonsstrategi, så vil forretningsmodellen hjelpe deg å ta bedre beslutninger.

Introduksjon til forretningsmodeller

I dette foredraget blir du kjent med forretningsmodellen, hvordan du beskriver din egen forretningsmodell og hvordan du bruker den i praksis.

Forretningsmodellen som verktøy i digitaliseringen

Forretningsmodellen er et viktig verktøy for å lykkes med digitaliseringsprosjekter. Den hjelper deg å velge hvilke deler av bedriften du bør digitalisere, og hva du bør prioritere først.

Utdrag fra foredrag om digitalisering: